Skuteczna reklama własnej firmy to absolutna podstawa - przecież prawda jest taka, że pieniądze, które zainwestujemy w promocję, pewnie zwrócą się dla nas. Należy zwrócić uwagę, że choć naprawdę promocja jest doskonałym pomysłem, to jednakże nie jest powiedziane, iż w każdym przypadku inwestycja w np. parasole reklamowe zwróci się dla nas. Przykład - jeśli mamy lokal serwujący kebab, a różnego rodzaju parasole z choćby logo i nazwą baru rozdamy dla ludzi nie jedzących mięsa, to stracimy sporo pieniędzy.
W panujących czasach, media przeżywają prawdziwy rozkwit na wielu frontach, bo dzięki bardzo dużemu postępowi technologicznemu, zasięg mediów jest niezwykle duży. To sprawia, że niesamowicie dużo przedsiębiorstw, instytucji, osób prywatnych, stara się przez media promować swe usługi, swoje prace, produkty, by w taki sposób dotrzeć do jak obszerniejszego grona potencjalnych klientów. Jednak reklama w mediach nie należy wcale do tanich, ani nie jest zupełnie prosto otrzymać odpowiedni czas na antenie danej stacji, by wyeksponować swoją reklamę. Rzecz jasna każdy posiada możliwość zaprezentować własną reklamę, lecz najpierw jest ona szczegółowo kontrolowana pod względem przyzwoitości, by nie urazić żadnego odbiorcy, a także ustalany jest czas i cena za każdy spot reklamowy, prezentowany w danym czasie, na antenie wybranej stacji. Oczywiście im bardziej istotne relacje przedstawiane przez media, tym reklama jest bardziej kosztowna, ponieważ w jednym czasie przed telewizorami, czy w Internecie w transmisji uczestniczą ogromne ilości, a często nawet miliony użytkowników, co jest niezwykle dobrym źródłem do zaprezentowania swojej firmy, produktu, czy usługi. Media i reklama, są więc aktualnie niezwykle powiązane ze sobą.
Pisząc projekt naszej profesjonalnej jednostki gospodarczej czy przedsięwzięcia powinniśmy odpowiedzieć na kilka zasadniczych pytań. Czy wiem po co chce zrealizować ten właśnie pomysł, czy mam odpowiednie kwalifikacje do tego, czy mam na tyle niemało argumentów by przekonać komisję by to oczywiście mi sprezentowała dotację. Kiedy na te zapytania odpowiemy twierdząco czas na zapisane projektu. W trakcie formułowania go wypada nie zapominać o uzasadnieniu szkicu tym samym jest to określenie kłopotu jaki chcemy owym przedsięwzięciem zmniejszyć lub ewentualnie w pełni zlikwidować (np.: zakładamy firmę, w której zaangażujemy kilka osób oraz dzięki temu zmniejszamy bezrobocie w stworzonym przez nas regionie). W opisie projektu powinniśmy wskazać gdzie chcemy wydać pieniądze z dotacji (lokalizacja), na co je przeznaczymy (oprzyrządowanie, remont itp). Uprzejmie zapraszamy - doradztwo biznesowe Lublin. By pozyskać dotacje w opisie powinny się znaleźć analizy marketingowe. Masz prawo je zrobić sam lub też zlecić firmie (co wiąże się z kosztami). Analiza, którą przeprowadzisz ma wykazać, że Twój projekt jest innowacyjny, kompleksowy oraz może dojść do skutku nawet z baraku dofinansowania. Prócz zalet projektu napisz też o jego prawdopodobnych minusach, choć nie rozpisuj się o tym za wiele.